G-GWTV5VGLK3
top of page
Flexibel PR med sikte på en nischad målgrupp

SKAPA OCH PUBLICERA MATERIAL

Skapa nyheter, uppmaningar, information om föreläsningar och webbinarier samt publicera expertråd i kunskapsguiden.

TIPS FÖR DIGITAL PR

Vi delar med oss av tips på hur du kan öka träffsäkerheten i det material som du publicerar. 

Hur du bygger stark digital PR.

Bärbar dator
Smart Phone med Rocky Crags
Restaurangnytt mobilversion
Restaurangnytt desktop

SKAPA OCH PUBLICERA MATERIAL

Här publicerar du era  nyheter, uppmaningar, föreläsningar eller experttips till kunskapsguiden. Att publicera material är väldigt enkelt och sker via en förinställd mall som gör att det bara tar någon minut. 

Publicera
Bärbar dator
Smart Phone med Rocky Crags
Restaurangnytt mobilversion
Restaurangnytt desktop

TIPS FÖR DIGITAL PR

Här ger vi dig tips på hur du får ut det mesta av er digitala PR mot den nischade målgruppen restaurangägare. Det gäller att förstå synergierna mellan digital PR och prospektering. Samt hur man genom att kombinera dessa kan bygga starka relationer med restaurangägare. 

Tips
  • Hur ofta ska jag publicera nyheter?
    Det bestämmer du såklart själv. Men vårt tips är att du verkligen använder möjligheten att skapa obegränsat med nyheter som publiceras under "Senaste Nytt" på startsidan. Publicera nytt material i alla fall två gånger i månaden. Gärna oftare. Detta är också ett bra sätt att lära känna din målgrupp på. Testa dig fram och byt ut sättet du skriver rubriker och ingresser på för att se vilken typ av kommunikation som leder till flest interaktioner.
  • Vad ska jag tänka på innan jag skapar min nyhet?
    Är det intressant för målgruppen? Väcker det känslor? Blir läsaren nyfiken? Koppla gärna din nyhet till siffror och data, då blir den extra intressant. Antingen er egen data eller offentlig statistik från till exempel SCB.
  • Hur utformar jag min nyhet på bästa sätt?
    Tänk på att inte använda ert företagsnamn eller produkt i rubrik eller i ingress. Lyft istället fram "framgången", "möjligheten" eller "problemet". Skapa en kort story som väcker nyfikenhet att läsa mer om och då presenteras ert företag eller varumärke.
bottom of page